Bu Blogda Ara

Ana Sayfa

6 Mart 2010 Cumartesi

MOBİL PAZARLAMA

Mobil telefonumuz Tv, PC, Telefon ekran üçlüsünden en çok bakılanı ve hep yanımızda olanı..ayrıca kişiye ve kişisel alanlara özel reklamlarla hedef kitleye ulaşması açısından reklamverenler tarafından en çok tercih edilen pazarlama aracı olmaya doğru ilerliyor...Mobil pazarlama geleceğin en büyük pazarlama yöntemlerinden bir tanesi...hatta inanıyorum ki gelecekte tüm pazarlama yöntemleri, reklamlar mobil iletişim aracılığı ile gerçekleşecek..Ve bu yazıyla amacım Mobil pazarlama için yazılan çizilen herşeyi tek bir çatı altında toplayabilmek..





Ne işe yarar?
- Markaların kampanyaları ve tanıtımları gerçekleştirmesi
- İzinli veri tabanı üzerinden markaların istediği doğru profillere ulaşması

Neden Mobil Pazarlama??
Ulaşılabilirlik: Mobil pazarlama son yıllarda, gelişen teknoloji, yaratıcı servisler, cep telefonu kullanımının yaygınlığı gibi sebeplerle markaların pazarlama ve reklam stratejilerine dahil oldu. BTIK’nun verilerine göre, 2009 itibariyle Türkiye’de kayıtlı cep telefonu sayısı, 113 milyona ulaştı. Özellikle genç nüfusu hedefleyen markalar için dijital kanallar geleneksel mecralardan çok daha kıymetli olmaya başladı. Bu kitleye internet ve mobil platformdan ulaşmak televizyon, gazete, radyo gibi kanallardan ulaşmaktan çok daha basit, ucuz ve verimli hale geldi.
Mobilite: Hedef kitleye lokasyon ve zaman açısından istenilen şekilde ulaşılması, ürüne ve reklama olan etkinin doğrudan ölçümlenebilmesi gibi önemli avantajlara sahip. Bu sayede marka yaptığı reklam harcamasının tam olarak ve sadece hedef kitlesine ulaşmasını sağlayabiliyor, ek olarak bu faaliyetin satış miktarlarına, pazar payına, marka algısına ne kadar katkısı olduğunu yüzdesel olarak ölçümleyebiliyor.
Nokta Atışı: Hedef kitleyi belirlerken, özellikle izinli pazarlama aktivitelerinde sadece yaş, cinsiyet, lokasyon gibi ana verileri değil, kişinin cep telefonu kullanım alışkanlıkları, hangi katma değerli servisleri sıklıkla kullandığı, hatta geçmiş mobil pazarlama kampanya katılımları incelenerek araba sahipliği ve annelik bilgisi gibi çok daha spesifik özelliklerini tahmin etmek bile mümkün. Bu da markalara nokta atışı yapma imkanı sağlıyor. Geleneksel mecralarda mümkün olmayan bu avantajlar sayesinde mobil, birçok marka için vazgeçilmez bir mecra oldu bile.
Maliyet avantajı: Birim maliyetlerin TV, radyo gibi mecralara nazaran çok daha düşük olmasının yanı sıra, mass kitleye değil, sadece hedef kitleye ulaşma lüksüne sahip olmak markaların pazarlama bütçelerine ciddi katkılar sağlıyor.


Örneğin; bir kadın giyim markası, TV’de kadın – erkek, genç – yaşlı herkese iletişim yapmaktansa sadece ilgili kitleye mobille ulaşabiliyor veya TV programlarına, hava durumu haberlerine sponsor olan markalar mobil bilgi paket ve servislerine aylık olarak sponsor olabiliyorlar. Bu sayede mobil ile markalar hem bütçe avantajı sağlıyor, hem de hedef kitlesine kriz döneminde bile kendisini hatırlatma şansı yakalıyor.


“Kapakçıkları kulakçıkları kes, posta kutusuna yolla” ‘ya SON! Artık ürün paketlerinden çıkan şifrelerle çekilişe katılmak veya anında kontörler, dakikalar kazanmak mümkün. Markalara pazar payı ve marka bilirliğinde artış sağladı .
Çekilişle her hafta verilen evler, arabalar cazibesini korurken, kazanma şansının düşüklüğü ve çekiliş sürecinin beklenmesi tüketicinin sabırsızlığını artırmaya başladı. Görülen o ki, tüketici kampanyaya katılmak için şifresini gönderdiği anda ödüllendirilirse o kampanyaya birçok defa katılıyor, markayı daha çok benimsiyor ve kampanyayı çevresine tavsiye ediyor. Özellikle kampanya hediyesinin kontör olması durumunda katılım adetleri adeta uçuyor.


Katıl-kazan kampanyalarına katılmış aboneler üzerinde yapılan araştırma sonuçları gösteriyor ki tüketici için en değerli ürün kontör/ dakika. Çünkü kontörün tüketici gözünde nakite eşdeğer bir algısı var, kontör hediyesini bütçesine doğrudan bir katkı olarak yorumluyor.


Mobil Pazarlama Dünyasının geldiği nokta?Markalar tarafından mobil pazarlama 2 sene öncesine göre niş, küçük, genç bir mecra olarak algılanılıyordu. Oysa markalar tarafından niş ve kısıtlı kitleye değil çok daha geniş ve kapsamlı kitlelere ulaşılabilir.


Reklam pazarında karşılaştırdığımızda 2009 yılında neredeyse internet display reklam cirosuna ulaştı.


2008 senesinde 21 milyon farklı kullanıcı T.cell şebekesinden mobil pazarlama kampanyasına katılmış ya da kullanmıştır.


Her yıl %100 e yakın büyüme kaydeden mecra olmuştur.


Rakamlarla MP?· 100 Milyon $ ‘lık bir Pazar
· MB’yi kullanan firma sayısı 505
· Kampanyaları takip eden kullanıcı sayısı 20 Milyon
· Türkiye Dünya’daki Mobil pazarda %10’luk paya sahip
· En çok perakende ve bankacılık sektörleri kullanıyor
· Dünya’da ilk Mobil pazarlama uygulaması 2000’lerde SMS’in icadı ile başladı
· Yalnızca Avrupa’da her ay 100 milyon reklam SMS’i gönderiliyor
· Türkiye'nin ilk mobil tanıtım uygulamasını 2001'de Lipton yaptı
· Mobil pazarlama harcamalarının 2010'da yüzde 26 artacağı öngörülüyor
· Türkiye’de en geniş mobil pazarlama uygulaması Turkcell tarafından yapılıyor ve dünya çapında 8.5 milyon izinli veritabanı mevcut
· Mobil uygulamalar içinde en çok takip edilen paket ise maç skorları. Yaklaşık 8.5 milyon kişinin abone olduğu maç skoru paketini, hava durumu ve finans-piyasa paketleri takip ediyor. Dominos Pizza, Pepsi, Head&Shoulders gibi pek çok marka, maç skorlarını kullanarak tanıtım yapıyor.


Gelecekte Mobil Pazarlama
· 2010 dan itibaren akıllı cihaz ve 3G penetrasyonu ile mobil pazarlama hız kazanacak.


· 2012 den itibaren bazı kampanyalar internet ve mobil cihazlar üzerinden gerçekleşecek, markaların yalnızca digital ortam için kampanya hazırlayacağı öngörülüyor.


· Augmented reality: Zenginleştirilmiş gerçeklik
Bu kavram, görme veya duyma yoluyla algıladığımız gerçekliği, yazı, ses veya görüntü yoluyla zenginleştirerek önümüze getiren aygıtlar veya sistemler için kullanılıyor.
Billboardlar üzerinde görülen logo ve işaretler sayesinde cep telefonunuza bir video çağrı başlatarak markanın farklı içerikleri doğrudan cebe yansıtılacak. (müzik, işitsel içerik, video)
Billboardlar veya posterler yerine konuşan posterler, gazetelerdeki statik reklamlar konuşan dinamik reklamlar haline gelecek.
Markanın farklı olarak çektiği reklam uygulamaları
Mobil tv ile farklı açılımlar
Kullanıcıların doğru hedeflendirilmesi, profillerin doğru oluşturulması ile her kullanıcıya farklı reklamlar sunulması


UYGULAMALAR:Mobil Pazarlama Projeleri:
Katıl & Kazan Kampanyaları
İçerikli Kampanyalar
Kullanıcı Kaynaklı İçerik
Mobil Reklam ürünleri:
Mobil anket
Hedefli Mesaj
Hedefli IVR
Wap Banner
Spornsorlu SMS
Çalarken Dinlet
Sponsorluklar
Roaming SMS

Kaynaklar :
http://blog.turkcell.com.tr/2009/10/15/mobil-pazarlama-ve-gelecegi/#more-1069
Girişim
Mobilpazarlamaturkcell
Wikipedia



Mobil Pazar: 7. mecra, hepimizin aşina olduğu TV , Radyo, İnternet gibi geleneksel mecraların yanına artık mobil mecra eklenmiştir. Markaların tüketici ile buluştuğu en samimi, en yakın, en içten ve hep yanında olduğu mecra. Dünyanın en çok bakılan ekranı olan cep telefonları markalar için vazgeçilmez bir mecra olma yolunda hızla ilerlemektedir.

Hiç yorum yok: