Bu Blogda Ara

Ana Sayfa

23 Mart 2012 Cuma

Angry Birds Bağımlılığı

2012 GSMA Global Mobil ödüllerinde " Best Mobile App for Consumers " dalında ödülün sahibi  Angry Birds Rio ile Rovio oldu. 2011 yılında da yine "Best Mobile App" dalında ödülü Angry Birds ile kazanmıştı. Ve önümüzdeki sene angry Birds Space ile yine alacağını düşünüyorum. 



NASA ve National Geo nun da parmağını dokundurduğu oyunda yerçekimsiz ortam ve fizik kanunlarını da kullanıyoruz bu sefer. Dün App. Store a çıkar çıkmaz oyunu denedim mükemmel gerçekten. Angry birds fanları yaratmak ve çeşitli mecralarda oyunu pekiştirmek için uyguladığı marketing çalışmalarında da bir o kadar başarılı Rovio.



                          


Angry Birds:  Rakamlar
2011 sonunda 300 Milyon kez download edildi, Space den sonra da 1 milyar kez download edilmesi bekleniyor.
Erkekler kadınlardan %35 daha fazla satın alma eğilimindeler.
18-24 yaş arası, 25 yaş üstüne göre  %33 daha fazla satın alıyor, 
Bir günde toplam 200 milyon dakika oynanıyor.
Rovio,  1 milyar $ ın üzerinde değer kazanmış durumda
%76 ile Apple cihazlarda en fazla indirilme oranı bulunuyor, %41 Android, %25 Microsoft PC Apple'i izliyor.

Biraz da Psikoloji ve Sosyoloji
Oyunu oynamak %32 oranında rahatlama sağlıyor, %23 oranında müthiş bir rahatlama getiriyor. %6 oranında da oyunu oynarken sinirden delirenler var :)
Oyunu oynamak %58 katılımcının modunu pozitif yönde değiştiriyor.
%53 eğleniyor, % 50 'si rahatlama hissediyor.

Bağımlılık
Ph. D Michael Chorost demiş ki: 
Oyunun bağımlılık yaratmasındaki en büyük nedenler:
1. Basitlik, Oyun çok basit, hiçbir kural öğrenmenize gerek yok
2. Ödüllendirici, yaptığımız vuruşlarla ilkel zevklerimizi tatmin ediyor, üstelik çok küçük rakamlarla.
3. Realistik, gerçek fizik yasalarına göre beklediğiniz şekilde oynuyorsunuz. 
4. Eğlenceli, yaratıkların sesleri, gülmeleri, geriye salto atmaları çok eğlenceli (kimine göre de sinir bozucu :) )
Tüm etmenler beynimizin biyokimyasını etkileyerek bağımlılık yaratıyormuş.
Bağımlığını gidermek için 25 defadan fazla oynayan %12 oyuncu oyunu bir daha oynamamak üzere silmiş. %12'si ise silmek istiyor ama silemiyor. 
Benim de aralarında bulunduğum %76 ise halen oynamaya devam ediyor:)

 



Infographic by: AYTM Market Research 

Hiç yorum yok: